سكريبت كامل وحصري
سكريبت كامل وحصري
الو يا حبيبتي عامله ايه كل سنه وأنتي طيبه ياماما وتفضلي ديمآ وسطينا ياحبيبي
ماما:وانتي طيبه وبخير ياحبيبتي ويرزقك في الأيام المباركه دي الزريه الصالحه يعيوني
ايه:ماما أنا مااكده عليكي ان أحنا هنقضي اليوم مع بعض تجيبي خالتو والعيال وتيجو عشان بجد ياماما لو مجتيش احمد هيزعل منكو عشان مااكد عليا
لأم:ماشي ياحبيبتي هتصل بخالتك واقول لخواتك ونيجي انشالله مع السلامة ياحبيبتي
قفلت مع ماما
ودخلت ع أحمد في الاوضه لقيته نايم ،حماده حبيبي انت لسه نايم يالا يابابا ورانا تجهيزات كتيره
احمد:حاضر ياايوش قايم
قام اتشطف وانا وضبت الاوضه وشغلت القرآن وفتحت الساتير والنور دخل الشقه وحطيت بخور بجد بحس براحه لما اسمع صوت القرآن
مع ضوء الشمس وصوت العصافير
وكمان انهارده يوم مولد النبوي بحس براحه في اليوم ده متتوصفش بجد بحب اقعد ادعي أوي وصلي واقرأ قرأن
خلصت واحمد طلع وأنا دخلت اتوضي عشان نصلي الظهر مع بعض
طلعت وفرشنا سجاجيد الصلاة وهو كان بيصلي بيا خلصنا صلي وقعدنا ندعي كتير
وقومنا ،احمد:ايوش حبيبتي أنا نازل شويه أجيب جزه حاجه كده وجاي عقبال ماالعيله تيجي ياحبيبتي
أيه:ماشي ياحماده ابقي اتصل ع ماما وفاء عشان تيجي وأنا اتصلت ع ماما وقلتلها
أحمد:ماشي ياحبيبتي ف رعايه الله السلام عليكم، إيه:وعليكم السلام متتاخرش وأنا هنزل اجيب حاجت واطلع احضر الاقعده
احمد نزل وبعديها بشويه نزلت روحت جبت حاجات وعديت ع الصيدليه جبت اختبار حمل لأن بقالي جزه يوم تعبانه ومردتش اقول لحد عشان ميقلقوش ع الفاضي
روحت الشقه وحضرتت الاكل جيه وقت العصر دخلت صليت واحمد اتصل بيا وقالي صلي أنتي ي حبيبتي هصلي في الجامع مع اصحابي
خلصت صلاة ورتبت كل حاجه دخلت اخد شاور وعملت اختبار الحمل وظهر أني حامل
فرحت أووي بجد وحبيت مخبرش احمد غير بليل في وجود العيله
(أنا واحمد بقالنا ثلاث سنين متجوزين والحمدلله بجد ربنا رزقني بزوج صالح وبيراعي ربنا فيا واهله ناس طيبين جدا ومحصلش نصيب إننا نخلف والحمدلله ربنا رزقنا في يوم مبارك زي ده بجد مبسوطه جدا)
رطبت نفسي وعملت شعري وقعد كده كده مفيش شباب غير اخواتي وخالتي معندهاش ولاد غير بنت واحمد عنده اخت واحده بس
وقعد استنيته، بعد وقت احمد دخل ولقيته جايب حاجات كتير معاه وجايب علبه كبيره معاه
كنت واقفه ف المطبخ لقيته مسك راسي وباسني واداني عروسه شكلها حلو أووي
احمد:كل سنه وأنتي طيبه وبخير وسعاده ياوصيه الرسول صلى الله عليه وسلم
ايه:ابتسمت بحب وحضنته وانت طيب ياحبيبي ياهديه ربنا ليا
وادني علبه الحلوه وقالي بصراحه قعد ادور كتير في الحلويات ملقتش أحلي منك بس جبت الحاجات إلي الحلوه بتاعتي بتحبها
إيه:ابتسمت بخجل من كلامه تعرف اني بحبك اوي أوي
عدا وقت...والعيله كلها جت واتغدينا وبعدين دخلنا كلنا صلينا .احمد نزل هو واخوتي صلي في الجامع
واحنا دخلنا ركن الصلاة إلي ف البيت وده احي حاجه بجد في الشقه كان نفسي اعملها دخلنا صلينا وخلصنا طلعنا حضرنا الحلويات والحاجه جهزنها ع الطربيزه عقبال مااحمد واخواتي يطلعوا وشغلنا فيلم جميل نتفرج عليه
وهما طلعوا وقعدنا مع بعض شويه أخواتي جم حضنوني وادولي دبدوب جميل أوي بجد أخواتي دول حنين جدا هما إلي ربوني بعد موت بابا الله يرحمه وحسسوني باالامان والحنيه ،احمد:جه عليهم خلاص ياحبيبي كفايه احضان الله
يوسف ومصطفى:لأ ي حبيبي احنا برحتنا نعمل إلي أحنا عايزينه وبعدين بصولو برفعه حاجب عاجبك ولا مش عاجبك...احمد:لأ يعم عاجبني هو اقدر اقول حاجه
إيه:ضحكت عليهم وبعدين وقفت في نص الشقه وقالتلهم عندي ليكوا خبر حلو بالمناسبة دي..كلهم اي هو قولي بسرعه
ايه:يجماعه أنا ح ا م ل وابتسمت بسعاده
كلهم بصولها بصدمه مش مصدقين قولتي ايه
ايه:بقولكوا حامل
أحمد:جري عليها وابتسم بسعاده متتوصفش وقالها بجد يحبيبي ودمع من الفرحه(وانا كمان دمعت والله )نكمل. وبعدين حضنها وباسها من راسها وقالها أحسن خبر سمعته ف حياتي بجد الحمدلله ع نعمتك يارب
كلهم بصولها بسعاده وبركولها
مصطفي ويوسف:بصولها بفرحه كبيره وقالولها بجد مش قادرين نوصف السعاده يعني هيبقي في طفل صغنون يلعب معانا وضحكوا
بهزار ده أنتي هتولدي وناخده معنا واحنا ماشين
احمد:بس يابابا انت وهو هي لعبه وضحك عليهم
سما بنت خالتي قربت عليها وحضنتني أوي وقالتلي بجد ياايوش أنا هبقي خالتو أنا مش مصدقه ..إيه:اه ياحبيبت ايوش هتبقي احلي خالتو في الدنيا
سما دي اختي إلي ماما مجبتهاش بجد احنا الاتنين اكتر من الاخوات هي صديقتي واختي الوحيده.
ماما وخالتو وحماتي قربو عليا وحضنوني وباركولي وقالو بجد هو اليوم حلو واحلو اكتر بالخبر الجميل ده
نها اخت احمد باركتلي وقالت ايوه كده العيله يبقا فيها طفل شقي وقمور زي عمتو ياسلام
ضحكوا كلهم بسعاده وقضينا اليوم الجميل ده
وبجد أنا واحمد كنا مبسوطين اوي بخصوص اليوم المبارك وبخصوص الخبر الجميل الي ربنا رزقنا بيه في يوم زي ده
تمت