أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

سكريبت بعشقك يااحن راجل في الدنيا حصري وجديد وكامل جميع الفصول

 سكريبت بعشقك يااحن راجل في الدنيا حصري وجديد وكامل جميع الفصول 


سكريبت بعشقك يااحن راجل في الدنيا حصري وجديد وكامل جميع الفصول 


كنت واقفه ع السطح وماسكه في أيدي فنجان قهوه وببص للقمر بأستمتاع رهيب ودي اكتر حاجه أنا بحب اعملها بصراحه أني استمتع بهدوء اليل الجميل 

بتعملي اي عندك يانور؟

-يخربيتك ياسيف بجد خضتني حرام عليك 

سيف:بتخربي بيتي لي بس هو أنا لسه عملته عشان يتخرب 

نور:عايز أي ،سيف:مش عايز حاجه طالع السطح ابص ع القمر وغمزلها 

نور:طيب ياخفيف بص ع القمر برحتك أنا نازله 

سيف:خلي بالك بس من السلمه المكسوره لتقعي ع وشك زي كل مره ياهبله 

نور في سرها عيل مستفز والله وسابته ونزلت 

(ده سيف ابن خالتي عايشين مع بعض في نفس العماره هو وادهم اخوه وخالتو وانا عايشه في الشقه إلي قصادهم أنا وبابا بعد وفات ماما) نرجع تاني 

نزلت ورحت شقتي ،لقيت بابا لسه مجاش من الشغل روحت حضرت العشاء ورتبت البيت واستنيته لحد مايجه وحطيب العشاء 

محمد ابوه نور:نونو حبيبتي أنا احتمال بكره اتاخر ف الشغل  اتعشي أنتي ياحبيبتي ومتستنيش 

نور:حاضر يابابا أنا بكره هنزل افتح الكافيه 

محمد:ماشي ياروحي تصبحي ع خير 

نور:وانت من اهل الخير ياحبيبي 

تاني يوم الصبح لقيت بابا نزل روقت البيت ولبست وخد شنطتي ورحت خبط علي خالتو 

دق دق دق، مين؟نور:افتح يالا انت حد بيعبركو غيري اصلا 

ادهم:كفايه أنتي علينا ياختي 

نور:حبيبي تسلم يابو الصحاب فين خالتشي يالا 

فريده خالت نور وبتحبها جدا يمكن اكتر من عيالها حته 

فريده وهي طالعه من المطبخ: أنا اهو ياحبيبت خالتك 

نور:حبيبتي ياخالتو عامله فطار ايه بقا 

فريدة:عاملك كل إلي أنتي بتحبيه ياحبيبتي روحي بس صحي سيف وعقبال مخلص  وسابتها ودخلت المطبخ 

نور:بقولك اي يادومي متروح صحي اخوك البارد ده والنبي 

ادهم:لأ ياستي ماليش دعوه بيه 

نور :ملكش دعوه بيه اي ياعم مش اخوك ده 

ادهم:لأ والله ولا اعرفه وراح ضحك وسايبها بتكلم في نفسها 

نور:دا اي العيال دي ياربي يالا  اخود في صواب حتا 

خبطتت ع الاوضه و راحت داخله قاعدتت تصحيه مرضيش يصحا راحت جابت ثلجايه وحطتتها في قفاه  وقعدتت تتضحك 

سيف:قام من النوم متعصب والله لوريكي يازفته ماشي 

نور:طلعت وقعدتت علي السفره ياكلوا

سيف:طلع بصلها بشر وقعد ياكل  

نور وادهم ضحكوا عليه بس من تحت لتحت 

خلصوا اكل ونور كانت لسه هتنزل لقيته واقف وشها، سيف:رايحه فين يابت، نور:نور بصتله بغيظ بت متبتك، سيف :اسكتي وكفايه إلي عملتيه رايحه فين بقا 

نور:رايحه الكافيه ،طيب استني البس الكوتش وانزل معاكي اوصلك 

نور:لأ ياعم شكرا، سيف:بصلها وهي سكتت 

نزلوا مع بعض وراحت فتحت الكافيه،وهو راح شغله، بليل راح عده عليها عشان يخدها 

 لقاها قاعده مع واحد وعامله تضحك 

يوسف:القهوه حلوه اوي ينور بجد تسلم ايدك 

طول عمرك كل حاجه بتعمليها حلوه 

نور:ابتسمت بخجل شكرا يايوسف ده من ذؤقك 

عند سيف اتجنن لما لقاها قاعده معاه والمحل مفهوش حد واتعصب اكتر لما لقاه بيقولها الكلام ده 

راحلها سيف :راح واقف عند الطربيزه وضحك....


البارت الثاني والأخير ♡♡♡ عند سيف اتجنن لما لقاها قاعده معاه والمحل مفهوش حد واتعصب اكتر لما لقاه بيقولها الكلام ده 

راحلها سيف :راح واقف عند الطربيزه وضحك بسخريه تتداري الغضب والغل إلي جواه 

لأ والله قاعده حلوه اجبلكوا عصير ليمون وبص ليوسف بقرف 

نور:اي ياسيف مالك ،سيف: بصلها يغضب وعصبيه لأ ماليش حضرتك مين ده 

نور:بصتله بخوف شويه ده يوسف كان زميلي في الجامعه 

يوسف:حضرتك مين مش فاهم في اي 

سيف:بصله بغضب اكبر  وقاله أنا هعرفك أنا مين وراح ضربوه في وشه 

نور:بصتله بخوف وهي عارفه سيف لما بيتعصب مابيشوفش قدامه  قالته خلاص ياسيف في اي 

سيف بصلها بصه اخرستها وقالها أنتي حسابك لسه بعدين 

يوسف:جي يمسك سيف عشان يردله الضربه إلي ضربهالو ،راح سيف بحركه سريعه مسك ايدو وتنها وراه ضهروا وطلعوا برا الكافيه 

وبص للنور بحده وقالها اقفلي الزفت ده وتعالى ورايا وطلع استنها برا عند العربيه 

نور:خلصت تقفيل وركبت العربيه وهي بصاله 

ووصلوا البيت ومحدش فيهم اتكلم مع التاني 

سيف : بصلها بحده انزلي من العربيه واطلعي يالا 

طلعت وهي مفكراه انوا هيركن العربيه ويطلع ورها بس لقيته لفها ومشي بااقصي سرعه 

راحت دخلت الشقه ولقت بابها قاعد دخلت سلمت عليه وقعدوا مع بعض شويه وحكتلوا ع الموضوع إلي حصل 

محمد:ماانتي بردو ينور مكنش ينفع تقعدي معاه في وقت زي ده والكافيه مفهوش حد 

نور:والله يابابا أنا كنت لسه بشطب الكافيه وكنت همشي لقيته جه وقعد معايا 

محمد:خلاص ياحبيبتي حصل خير هو سيف هتلقيه متعصب منك عشان بيخاف عليكي 

نور:خلاص يحبيبي روح نام انت وأنا هقعد شويه في البلكونه 

محمد:باس نور ودخل نام 

نور:دخلت ختت دوش ولبست وعملت فنجان قهوه وراحت البلكونه تشم هواء وتشوف سيف جه ولا لأ 

طلعت البلكونه وهي قاعده لقت ادهم طلع البلكونه عندهم وبصلها 

ادهم:اخس عليك الناس الي بتيجي ومتسالش 

لأ وكمان عامله قهوه منغيري خيااانه لاتغتفر 

نور:ضحكت عليه والله يالا انت رايق 

ادهم:ضحك ياشيخه فكك ارمي كلو ورا ضهرك 

نور:عملت ايه فى الامتحان يالا 

ادهم:لأ مهو ده كمان رميه ورا ضهري 

نور:ضحكت عليه جامد وقالتله يابني انت ف ثالثه ثانوي انت عارف لو منجحتش سيف وخالتي هيعملو فيك اي هيعقلوق ع باب العماره وتبقا مفرجه للي رايح والي جاي 

ادهم:طب لي السييره دي طيب 

صحيح هو فين سيف 

نور:معرفش يعم جه عمل خناقه ومشي وحكتله إلي حصل 

ادهم:هتلاقيه بيحبك وبيغير عليكي وضحك 

نور:بيحبني أي يعم احنا اخوات 

ادهم:اه واضح يابنتي أنا لو بتكلم معاكي بيخش يزعقلي ويقولي متكلمش معاها  أنتي عارفه لو شافنا كده هينفخنا والله وضحك وقالها سلام بقا ادخل انام قبل متنفخ 

نور:فكرت في كلام ادهم  ولقت فعلا انو سيف لما هي تيجي تحكي معاه عان حد مثلا ولا لما كانت بتروح عند اعمامها كان بيبقا عامل زي المجنون عشان ولاد عمها ولحظت بردو انو لما كانت بتيجي تتكلم مع ادهم كان بيزعق 

فاقت من سرحنها وقررت تجيب كتاب وتقرا في لحد لما يجي  عشان تطمن عليه 


عند سيف في مكان ماه 

احمد:صاحب سيف  طيب يعم انت اضايقت لي لما شفتها 

سيف:مش عارف بس مقدرتش اشوفها قاعده معاه وبضتحك كمان ،حسيت انو محدش يستحق الضحكه دي غيري أنا محدش يستحق يقعد معاها ومجرد انو حد يبصلها ببقا هموت 

دي بنتي يااحمد مهما كبرت بحسها طفله دي يعتبر أنا إلي مربيها مع عم محمد أنا كنت فكرها مشاعر اخوه بس لأ مقدرش اشوفها مع حد تاني غيري بجد 

(سيف عنده ٣٠سنه ونور عندها ٢٤ سنه )

احمد:ياه ياصاحبي ده كلو شايلو طيب روح قالها قبل ماضيع من ايدك 

سيف:انشالله قريب أوي 

قام سيف ومشي ركب العربيه 

ووصل تحت البيت نور كانت نامت وهي قاعده 

سمعت صوت العربيه وقامت دخلت جوه 

اطمنت انوا هو جيه وراحت نامت 

وسيف طلع وبعد تفكير فيها نام 

تاني يوم الصبح عند سيف قام من النوم 

دخل خد شاور وطلع 

فريده:صباح الخير ياحبيبي اي رجعت متأخر امبارح ليه 

سيف:صباح النور عليكي ياقمر والله ياماما بنت اختك دي هتجنني 

 دخلت نور من باب الشقه الي مفتوح على الجمله ده 

نور:وانا هجننك لي ياحبيبي وكملت في سرها انت مجنون لوحدك أصلا 

سيف:بصلها بتكشيره سمعتك ع فكره بعد كده متفكريش بصوت عالي 

نور:احم احم خالتو حبيبتشي وحشتيني 

فريده:بس يبكاشه دنا علي طول معاكي ولا أنتي بتهربي من الواد 

سيف :بصلها وغمزلها اي رودي 

نور:امممم أنا داخله اصحي دومي حبيبي وحشني وجت تدخل 

سيف:وحيات امك مين ده إلي وحشك يابت 

وبعدين تخشي تصحيه لي أنتي ان شاءالله 

نور:في اي يابا منا بصحيك عادي يعني 

سيف:بصلها وقرب منها أنتي تصحيني أنا اه عادي وتعملي كل إلي أنتي عايزه معايا أنا وبس لكن حد تاني لأ مهمها كان مين  وغمزلها وسابها ومشي يصحي ادهم 

نور:الواد ده عبيط ولا أي وبعدين هي عينو وجعاه كل شويه يغمز 

سيف:فتح الباب نص فتحه وقالها قولتلك متفكريش بصوت صح بتجيبي الغلط لنفسك اهو اصبري عليا بس وبعدين ياحبي أنا بغمزلك أنتي بس يانوري 

نور:وشها احمر وقلبها دق جامد احي هو الواد ده مالو مش طبيعي لي مكان مؤدب 

سيف:طلع وقلها لأ ياقلبي منا بعد كده هقل ادبي وبعدين انتي حد يشوفك ويبقا طبيعي ورملها بوسه في الهواء

نور:وشها احمر أوي وجريت عند خالتها 

فريده:اي مالك يابت يانور ،نور وقعدتت تشاور قدام وشها وبعدين قرستها 

نور:فاقت من سرحنها اي ياخالتو في حد يعمل كده 

فريده:بقالي ساعه  بنادي ياروح خالتك 

نور:والله ابنك جنني ياديدا المشمحترم ده 

سيف :دخل ع الكلمه أنا مشمحترم 

نور:ل ل ا ا

سيف:أنتي لسه هتهتهي يابت 

نور:لأ يعم أنا قصدي ع ادهم م انت 

ادهم:دخل يخربيت ادهم يعني أنا مال امي أنا كلمتك 

فريده:اديده بالقلم ع قفاه في حد يقول أنا مال امي ياقليل الادب 

ادهم:الله ياديدا بيجيبوا ف سيرتي وانا م موجود ينفع 

نور:بصتله بترجي انو يسكت يعني خلاص بقا يادومي عديها ياحبيبي 

سيف:بصلها بحده وقرب منها  أنا قولت 

وراح عند ادهم وقاله ملكش دعوه بيها يالا وملمحكش جمبها ماشي يابرنس 

ادهم:يعم أنا مال امي أنا كلمتها وبعدين نونو دي اختي يسطا 

فريده:اطلع يالا بره أنا معرفتش اربي اصلا تربيه وسخه 

وقعدوا يضحكوا ع ادهم 

وبعدين ادهم نزل راح دروسه 

ونور شافت بابها وهو نازل سلمت عليه وسيف نزل ورها سلم عليه وباسو 

ومحمد راح شغله 

وسيف ونور نزله،وصلها الكافيها وبصلها سيف:والله ينور لو لقيتك واقفه مع حد 

هموتك وع فكره لسه منستش موضوع امبارح بس الحساب يجمع سلام ينوري 

نور:مش عارفه ديدا جابت الواد ده منين 

ودخلت تشتغل وجات في نص اليوم قاعدتت ع طربيزه وافتكرت كلام سيف وابتسمت 

هي أصلا كانت معجبه بيه واكتشفت انو هي بتغير عليه لما كانوا في قبل كده ولقت بنت قاعده تتكلم عليه وكانت عايزه تقرب منو 

واكتشفت انها بتحبو حقيقي بس كانت فكراه انو هو بيعبرها اختوا بس في كذا موقف حصل اكدلها انو هو بيحبها وبذات انهارده وابتسمت وكملت شغل 

عند سيف خلص وراح الكافيه عشان ياخد نور لقاها واقفه بعد ماقفلت المكان ومستنياه 

نور:اخيرا جيت يالا 

سيف:معلش يانوري 

نور قلبها بيدقه اول مابتسمع كلمه نوري دي لانها بتحب الاسم ده اوي بالياء الملكيه بتحس انو هي ملكه وهو بيأكدلها كده 

روحوا وكل واحد دخل شقته ،نور لقت بابها لسه مجاش حضرتله الاكل ودخلت خدتت شاور وعملت فنجان قهوه ومسكت رواية وطلعت السطح 

عند سيف اتعشي  ودخل خد شاور 

ولبس ترنج مريح وطلع بره ،قابل ادهم قدامه 

ادهم:اي يعم رايح فين 

سيف:طالع السطح،ادهم:امم أنا شوفت نور كانت طالعه 

سيف:ماشي خش ذاكر بقا  عشان لو الدرجات طلعت وحشه هنفخك يالا 

ادهم:اوف بقا يارب توب علينا من دي سنه الواحد مش عارف يعيش حياته 

سيف:وحيات امك وانت مقطع السمكه وديلها يعني 

فريده :طلعت حتا انت كمان ياسيف بتشتم 

سيف:لأ ياديدا هو أنا اقدر بردو هو بس إلي خرجني عن شعوري 

ادهم:والله لو مش عجبك طلقني وضحك وقفل الباب قبل ماالشبشب يتحدث عليه 

سيف:أنا طالع السطه بقا يماما ادعيلي والنبي 

فريده:ربنا يكرمك ياحبيبي أنا عارفه ان انت بتحب نور وهي كمان بتحبك ربنا يجعلها من نصيبك وافرح بيك يارب، سيف امين يارب 

عند فريده كانت قاعد بتشرب القهوه إلي بتعشقها بتحسسها كان كل هموم العالم اختفت 

وبتسمع اغاني وبصه للسما 

أدهم:اممم وبعدين بقا؟

نور:باإستغراب وبعدين في اي 

سيف:مين الي كان قاعد معاكي في الكافيه ده

نور:ده يوسف كان زميلي في الجامعه وكان جاي يقعد معايا شويه 

سيف:بعصبيه وضيق اولا متنطقيش اسمو تاني ع لسانك ولا اسم اي حد غيري أنا مفهوم 

ثانيا يقعد معاكي بتاع أي 

نور:بتوتر ووشها احمر من كلامه خلاص بقا أنا اسفه أنا غلطت اني اقعد معاه 

سيف:حبيبتي الشاطوره 

نور:أنا ممكن اسافر مع بابا شويه عند اعمامي عشان كان قايلي من زمان ف هشوف الدنيا بقا أنا قولت اعرفك بس 

سيف:بصلها شويه لأ يانوري مفيش سفر عند عمامك 

نور:ع فكره ياسيف أنا مش باخد رايك 

سيف:بحده نور انا قولت مفيش سفر وتسافري إزاي وعيال عمامك الشحوته دول ولا سي زفت مصطفي إلي معجب بيكي ده 

نور:ابتسمت انت بتغير ياسيف 

سيف:يالهوي ع سيف أنا اول مره اعرف ان اسمي حلو كده 

نور :سيف انت لي مش عايزني اروح بتغير 

سيف:اه يانور بغير وبحبك بغير من اي حد يقربلك ومش هسمحلك تبعدي عني ولا هسمح لحد انو يفكر مجرد التفكير فيكي عشان انتي بتاعتي ومكتوبه ع اسمي 

نور:بصدمه بتحبني 

سيف:ضحك أنتي وقفتي عند النقطه دي وسبتي الباقي،وبعدين كان في ناس بتقول أن البنت ملهاش غير ابن خالتها 

نور:بضحك هي مش كانت البنت ملهاش غير ابن عمها 

سيف:ضحك لأ ياحبيبتي هي البنت لابن خالتها أحسن،نور ابتسمت عليه، سيف بصلها وقالها اي طيب 

نور :اي، سيف لأ وحيات خالتك مش ناقصه غباوه بقولك ب ح ب ك يانور عيني 

نور:ابتسمت بخجل:وانا بحبك ياسيفو 

سيف:لأ مش قادر هاتولي المأذون  قولي تاني كده والنبي، نور بابتسامه كلها حب وفرح بحبك يا احلي واحن راجل في حياتي 

سيف:يالهوي ياناس كان فين الكلام ده من بدري طيب 

وخدها ونزل يجري خبط عل والد نور 

محمد :اي يابني كل الخبط ده 

سيف:بفرحه وهو بيحضنه بقولك اي يعم محمد أنا طالب ايد نور حبيبتي وفقت موافقتش هخطفها واتجوزها 

فريده وادهم كانو فاتحو الباب من خبط سيف الجامد  

كلهم قاعدوا يضحكوا ع سيف وجنانو 

ادهم:يخربيتك يانور جننتي الواد كان عاقل 

كلهم ضحكوا ومحمد قال لسيف أنا موافق ياحبيبي مش هلاقي  احسن منك لبنتي ومش هطمن عليها غير معاك 

فريده زغرطتت 

وتاني يوم عملو فرح صغير وكلهم كانو مبسوطين وتم كتب الكتاب وسيف اول ماالمأذون قام حضن نور بفرحه وسعاده متتوصفيش ونور كمان 

وسلموا علي العيله كلها وفريده ابتسمت بدموع وحضنتهم وقالتلهم ربنا يخليكوا لبعض يحابيبي وعقبال ماتخلوني جده كده عايزه اشوف احفادي قبل مااموت 

حضنوها وقالو ربنا يطولنا في عمرك ياديدا وتفضلي ديما معنا 

وسلموا ع محمد الي حضن بنتو اوي وباسها وقال لسيف خلي بالك منها دي امانتك يابني 

سيف باس ايدو وقالو انت بتوصيني علي روحي يعمي 

وادهم راح سلم عليهم وقالهم امتا ابقا عمو وخالو بقا واربي العيال زي ماكانتو بتربوني كده

كلهم ضحكوا عليه، ونور:قالتلو افلح انت بس عشان تبقا  خال شاطر

وسيف شدها لحضنو وقلهم كفايه بقا عليكوا كده عشان نجيب الاحفاد الي انتو عايزنها 

نور اتكسفت:واستخبت في حضنو 

ضحك عليها وقالها أنا قولتلك قبل كده اني بحبك، نور:تؤ مقولتش، سيف علي صوتوا وقالها بحححبك يانوري يااجمل نور نور حياتي كلها، نور ابتسمت بحب وانا بعشقك يااحن راجل في الدنيا

تمت..اتمني تكون عجبتكم ♡♡♡

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-