أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

رواية جحيم الأسد الفصل التاسع والعاشر بقلم الكاتبه سلمي شريف حصريه وجديده على مدونة أصل للمعلومات

رواية جحيم الأسد الفصل التاسع والعاشر بقلم الكاتبه سلمي شريف حصريه وجديده على مدونة أصل للمعلومات 


رواية جحيم الأسد الفصل التاسع والعاشر بقلم الكاتبه سلمي شريف حصريه وجديده على مدونة أصل للمعلومات 

نور: اااء

كانت حاطه ايدها علي عنيها وعمالة تعيط

فتحت عينها براحة لقت اسد ضاربهم كلهم

اسد بقلق: انتي كويسة 

نور ببكاء: انا عايزة اروح 

دخلها في حضنه وهي اتمسكت بيه 

نور ببكاء: انا خايفة اوي

اسد وهو بيملس علي شعرها بلطف: متخافيش 


كان جاي بدر وشافهم 

بدر بغضب: نورررر

طلعت نور من حضن اسد بعدم استعياب من الموقف

نور بعدم استعياب: ااء انا م

بدر بغضب: روحي دلوقتي

كانت جاية تمشي مسكها اسد من ايدها

شالت ايده من ايدها بعن*ف ومشيت 

اسد: ابعد هي بتحبني انا وانا بحبها

بدر: انت بتكدب علي نفسك انت اناني وعايز كل حاجة ليك بس بمجرد انك شوفتها مع حد تاني مت، انا كاره اني اكون اخ لحد زيك

وسابه ومشي

وكأن كلام بدر فوقه 

هل هو اناني فعلا ولا بيحبها بجد، سؤال كان بيسأله لنفسه

لا! هو...

ممكن يكون بيحبها؟ 


مشيت ندي من الفيلا بعد ما شاف الجد الخناقات الكتيرة جدا ما بين الاخين 

شافت شقة صغيرة ليها

لغاية ما ف-يوم

عرف بدر مكانها ورحلها البيت

نور: انت بتعمل ايه هنا

بدر: اختفيتي ليه

نور: لو سمحت كفاية بقي

بدر: تعالي معايا 

نور: انت بتقول ايه انت اتجننت

بدر: تعالي هنهرب ونتجوز

نور: اطلع برا

بدر: هتيجي معايا

اسد: مش قلتلك اطلع برا

وضربه بالبوكس

نور بصريخ: كفاية بقييييييي


بعد سنة

نزلت نور من الطيارة بشكل مختلف تماما 


part 10

نزلت نور من الطيارة بشكل مختلف تماما

شعر طويل جسم رشيق جدا بعيونها الزرقا زي لون البحر

وانهاردة، انهاردة رجعت، رجعت وهي اخيرا حققت حلمها.. حلمها مكنش مجرد انها تخس او تبقي حلوة.. لا! 

كل الي كانت عايزاه انها تثبت نفسها في اي مكان.. يكون عندها ذرة ثقة في نفسها ولو ذرة واحدة 

بس دلوقتي خلاص.. اشتغلت مضيفة طيران وثبتت نفسها قدام الناس

وانهاردة اذن ان حان الوقت عشان ترجع 

خبطت علي بوابة القصر فتحت الخدامة

الخدامة: مين حضرتك

نور: المنياوي بيه موجود

الخدامة: ايوة اقوله مين

نور: قوليلوا نور

الخدامة: طب اتفضلي هنا عقبال ما اناديه من فوق

نور: تمام

في الوقت دة نزلت تسنيم وهي بتاكل تفاحة وماسكة الموبيل

نور: ازيك ياتسنيم

بصتلها تسنيم

تسنيم: انتي مين

نور: متعرفنيش

تسنيم بصدمة: لا لا لا متقوليش

نور هزت راسها باه

حضنتها جامد اويي

تسنيم: وحشتيني اوي يانور

خرجت من حضنها

تسنيم: انتي اتغيرتي 180 درجة 

نور: سنة بقي وكدة

تسنيم: مشيتي وسبتينا ليه يانور

نور: زهقت يا تسنيم زهقت اوي

انا تعبت بجد بس خلاص كل دة انتهي

تسنيم: انا فرحانة اوييي... 

الجد: يااهلا وسهلا 

نور: ازيك ياجدي

الجد: بقي كل دي غيبة يابنتي

فتح ايده ليها عشان تخش في حضنه

نور: انا اسفة اوي ياجدو كنت لازم ابعد

كنت لازم اختفي من حياتكم

الجد: خلاص يابنتي انسي الي فات

اسد مش عارف يعيش من غيرك يانور

نور بثقة: اسد حاسس بالذنب بس ياجدي

عايز يرجعلي عشان يرضي غروره

الجد: ارجعيلوا يابنتي اسد بيحبك

بصتله نور بكسرة

نور بحزن: كان فين الكلام دة لما كنت متجوزاه

ياجدي دة معملش حاجة غير انه بهدلني ودلوقتي ارجعله؟ 

طب ازاي

انا ممكن اكون اعجبت بيه بس البهدلة والقرف الي عيشته معاه غطي علي كل دة

الجد: انا هسيبك تفكري يابنتي وكدة كدة انا مش هغلط تاني وهجبرك علي حاجة 

ملس علي شعرها 

الجد: يلا اطلعي علي جناحك محدش لمسه من ساعة ما مشيتي

ابتسمت نور وطلعت والخدامة جابت الشنط وطلعت وراها

دخلت الجناح

كل ما بتمشي خطوة بتفتكر الآلم الي حست بيه 

مسحت دمعة نزلت منها غصب عنها 


اسد وهو بيجري: هو الي سمعته صح

الجد: اه


حط سلسلة مكتوبة عليها "بحبك" 

فتحت الباب وفهمت انه موجود

ابتسمت بكسرة 

من رغم كسرتها الا انها لبستها


بدر رجع والاتنين كانوا عايزين يرجعولها 

وافقت انها تختار واحد 

تختار الي قلبها ممكن تسامحه

الجد: ها يابنتي اختارتي ايه

ابتسمت وهي واقفة بينهم وبصت للسلسلة

يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-