أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

رواية حب أمتلاك الحلقه الرابعه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده على مدونة أصل للمعلومات ‏


رواية حب أمتلاك الحلقه الرابعه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده على مدونة أصل للمعلومات 

 


 


           
  ‏ 

رواية حب أمتلاك الحلقه الرابعه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده على مدونة أصل للمعلومات 

                        ‏ 

وقبل ما نبدأ الحلقة نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد. وعلي بركة الله نبدأ 


بسم الله توكلت علي الله. وهو رب العرش العظيم

                      ‏

وبعدها بيوم تفتح سمر باب شقتها وتستعد للخروج فيقف امامها جلال فتفزع سمر وتقول


انت. تاني


جلال

جري اية يا بت. انتي كل ما تشوفيني تتفزعي


سمر

انت عايز اية


جلال

عايز اللي اتقفنا علية


سمر

انا ما اتقفتش معاك علي حاجة


جلال بحدة

نعم يا روح امك. اومال انا سيبك تروحي وتيجي مع يوسف عشان اية


ويمسكها من ذرعها بمنتهي العنف وينظر في عيونها بحدة ويقول


فين الفيديو اللي قولت لك تصوري ليوسف. 


سمر وهي تتالم وتحاول سحب ذرعها من يد جلال


مش هاعرف اعمل كدة. يوسف ما يستاهلش مني اني اكون واطية معاه


جلال

بجد. حبيتي انتي كمان ولا اية


سمر وهي تبعد ذرعها من يد جلال تقول


اة حبيتة. ولو قربت من يوسف انت او الحرباية  اللي معاك هاقول له علي كل حاجة وساعتها مش هخاف لاني عارفة انه هيسامحني لما يعرف انا عملت كدة  غصب عني وهاكشفك قدام جميلة واعرفها انك بتلعب بديلك من وراها وعايز تساوم يوسف بفيديو اباحي عشان تطلع منه باي فلوس. ودة ماكنش اتفاقك مع مرات يوسف اللي ماعرفش ازاي تخون واحد زي يوسف ومع مين معاك انت 


جلال باستغراب ودهشة


انتي عرفتي ازاي باللي بيني وبين جميلة


سمر وهي تخرج الموبيل بتاعها وتفتح صور لجميلة مع جلال وهما في شقة التجمع الشقة اللي بيتقابلو فيها وتقول


كنت براقبكم لغاية ماعرفت العلاقة الوسخة اللي بينك وبينها. تخيل بقي لما يوسف يعرف ان مراتة بتخونة


جلال بارتباك


يوسف لو عرف الموضوع دة. مش هارجع لك  فلوسك اللي خدها منك ياسر


سمر

مش عايزا اي حاجة من الدنيا الا يوسف. وابعد عني انت وجميلة. وعرفها اني مش عايزا افضحها عشان هي ست  زيي واخاف علي يوسف من رد فعله لما يعرف انها بتخونه. لكن لو فضلت تقابلك هي حرة بقي. ساعتها لازم اعرف يوسف 


جلال بمكر 

كدة.    طيب تعالي نتفق اتفاق جديد. انتي حلال عليكي يوسف وانا حلال علية مراتة خلي يعرف انها بتخونة يروح  مطلقها.   وانا اتجوزها واخد اللي وراها واللي قدمها ماهي برضو راقدة علي فلوس كتير دي بنت عمران عبد السلام الملياردير


سمر

انا ماليش دعوه بيك ولا بكلامك دة انا بحب يوسف ومش هاتفق علية اي اتفاق. ولا هاكون السبب في فضيحة بني ادمة.  دة ربنا أمر بالستر 


جلال

يا سمر افهمي انا وانتي زي بعض معدومين العافية ومحلتناش مليم. خلينا نلم من وراء الناس دي اللي نقدر علية


سمر بتهديد 

امشي من هنا بدل ما لم عليك سكان العمارة. وافضحك 


جلال بابتسامة خبيثة

كدة. ماشي.  بس انتي اللي بداتي  بالغدر ماترجعيش تزعلي


سمر

هاتعمل اية يعني انت ولا الحرباية اللي معاك. هاتقتلوني


جلال

انا مابقتلش. بس زي ما جمعتكم. هافرقكم 


وينزل جلال من عند سمر وسمر تنظر له بغيظ شديد وتقول


ربنا يخلصني ويخلص يوسف من شرك وشر مراتة. جاتكم القرف انتو الاثنين شبة بعض، ،،،،،،،،،


وبعدها بكام ساعة وعند اذان المغرب تقريبا ومن داخل شقة سمر تجلس سمر تشاهد التيلفزيون فتسمع صوت رن جرس الباب فتنهض وتفتح الباب فتجد يوسف ومعه عم خليل وفي يد يوسف بوكاية ورد جميل جدا لونة أبيض اللون المحبب لسمر فتنظر له سمر وتستغرب ما يحدث وتقول


هو في اية


عم خليل

هو انتي بتقابلي ضيوفك علي السلم كدة عادي


سمر باحراج.

لا. طبعا اتفضل يا عم خليل


وتوسع المجال لكي يدخل عم خليل وتنظر ليوسف وتقول بصوت خافت


يوسف في اية. انا مش لسة سيباك في الشركة


يوسف

دخليني طيب عشان تعرفي


سمر

ادخل


ويدخل يوسف ويجلس بجانب عم خليل وتغلق سمر الباب وتنضم لهم وتجلس امامهم وهي تقول


نورت يا عم خليل


عم خليل

النور نورك يا عروستنا يا قمر


سمر باستغراب 

عرو.  عروسة. أزاي يعني 


عم خليل

بصي انا مابحبش الكلام الكتير. يوسف جايبني النهاردة عشان عايز يتجوزك


سمر وهي تنظر ليوسف الذي يبتسم وتفرح بشدة. ولكنها تتذكر الاشياء التي تخفيها عن يوسف فتقول بحزن


بس أنا،،،،،،


وتسكت فينظر يوسف لعم خليل ثم ينظر يوسف لسمر ويقول


انتي اية. مش عايزا تتجوزيني


سمر

لا. لا. مش دة قصدي


يوسف

اومال في اية قولي يا سمر واوعي تفتكري انك لو قولتي لا. معملتي ليكي هاتتغير. لا. خالص


سمر

والله مش دة قصدي انا بس عايز اقول أني


وتفكر سمر للحظات ثم تكذب قائلا


انت عارف اني مطلقة ولسة فاضل لي شهر في العدة بتاعتي


عم خليل

هو دة بس اللي مخليكي رافضة الجواز دلوقتي ولا في حاجة تاني


سمر بارتباك

لا. هو دة بس تخلص شهور العدة وانا اتمني اكون ملك يوسف


يوسف

لو كان علي الشهر استحملة بالطول والعرض.  لكن بعد الشهر دة مش هاسيبك


سمر ضاحكا

دة انا اللي مش هاسيبك


عم خليل

طيب يالا بينا بقي طالما مافيش جواز


فينهض يوسف فيقول عم خليل ضاحكا


هات الورد معاك. نبقي نجيبة تاني كمان شهر


فتضحك سمر ويضحك يوسف. ويمشي يوسف وعم خليل وتغلق سمر خلف منهم الباب وتبكي بحرقة وتقول لنفسها


سامحني يا يوسف يا حبيبي.   مش هاقدر ابدا حياتي معاك وانا مخبية عليك أني اتفقت معاهم عليك  وان مراتك بتخونك. وانا عرفت وسيبتك علي عماك كدة هاحس اني بظلمك وبخدعك لازم يعرف الحقيقة وهو ساعتها يختار يكمل معايا ولا.  لا، ،،،،،،،


ومن داخل سيارة يوسف واثناء ماكان يقود السيارة يقول له عم خليل


صدقني سمر بتكذب انا حسيت من كلامها ومن الارتباك اللي كانت في انها مخبيئة حاجة مش موضوع عدة وخلاص


يوسف

طيب وهي لية تكذب عليا ومخبية اية عني


عم خليل

ماعرفش.  بس انا ابص في عين اللي قدامي اعرف هو كذاب ولا صادق


يوسف

طيب وانا اتاكد ازاي


عم خليل

اول حاجة تعملها تروح المحكمة وتعرف هي مطلقة بتاريخ كام وفعلا لسة فاضل شهر في العدة ولا دي كذبة من سمر


يوسف 

ولو طلعت كذبة منها


عم خليل

ساعتها لازم تعرف هي بتكذب عليك. هل لانها خايفة لو قالت لك لا. علي جوازك منها تطردها من شركتك ومن الشقة ولا. في حاجة تانية احنا مش عرفنها


يوسف

يكون في اية مثلا


عم خليل

ممكن تكون بتحب واحد تاني


يوسف مصدوما مما قاله عم خليل لدرجة انه داس فرامل مرة واحدة لدرجة أن عم خليل كانت دماغة هاتنخبط في زجاج السيارة لولا ان حط ايدة علي التبلاو وقال عم خليل


يوسف. لية عملت كدة. انت كنت ممكن تموتني 


يوسف وهو يتاسف لعم خليل


حقك علية. والله ما اقصد


ويمسك يدة لكي يبوسها ولكن عم خليل يبعدها عنه وهو يقول


خلاص يا يوسف.


وينظر ليوسف فيجد دموع عيونة محبوسة ويوسف يقول


مش هاستحمل اني بعد مالاقيها وتكون قريبة مني كدة تكون لغيري.


عم خليل

انا بقول ممكن ومافيش حاجة اكيد في ايدينا  يبقي تهدا كدة وتعمل حساب أي حاجة وجايز اطلع انا اللي غلطان وهي مش كذابة ولا حاجة،،،،،،،


ويرجع يوسف الي القصر بتاعه ويصعد الي حجرتة فيجد جميلة تجلس علي السرير وهي في احلي طلة لها وتنظر له وتقول بدلع 


هافضل مستيناك كدة كتير


فينظر لها يوسف ويذهب ناحية الدولاب ويستعد لخلع ملابسة وهو يقول


وتستني لية


فتنهض جميلة وتذهب ناحيتة وتقول له


واحشتني


فينظر لها يوسف بأستغراب شديد ويقول


أية


جميلة بدلع شديد

واحشتني


يوسف

ودة من امتي


جميلة

من النهاردة


وتدفعة ناحية كرسي التسريحة وتجلس عند قدمة وتقلعه الحذاء ويوسف ينظر لها مش مصدق ان دي جميلة ويقول


جميلة بنت عمران بتقلعني الجذمة بنفسيها


جميلة

وفيها اية مش جوزي حبيبي. ابو ابني


يوسف ضاحكا

اة صحيح دة انا كنت ناسي


جميلة وهي تاخذة في حضنها


لا. متنساش بعد كدة، ،،،،،،،،،،،


وبعدها بيومين ومن داخل الشركة الخاصة بيوسف تجلس سمر علي مكتبها فيتصل بها يوسف ويقول


تعالي يا سمر


فتذهب له سمر مكتبه وتدخل فتجد رجل صعيدي اول مرة تشوفة يجلس امام يوسف علي مكتبة فينظر لها يوسف ويقول


تعالي سلمي علي الحاج سويلم اللي اشتري منك ارض الجنينة اللي انتي ورثتيها عن ابوكي العمدة


سمر باستغراب

ارض اية انا اول مرة اشوف الراجل دة


الحاج سويلم

لية يا بنتي بتقولي كدة دة انا جاي عشان اديكي اخر قسط من اقساط الارض يبقي دة جزاتي


سمر وهي تقف امام الراجل الصعيدي بالظبط وتقول بعصبية 


ارض اية وقسط اية انا اول مرة اشوفك اصلا


الحاج سويلم

يا نهار ابيض. مالك يا سمر يا بنتي اية اللي حصل لك انا مش قادر افهم.


ويخرج الحاج سويلم عقد بيع لارض الجنينة وعليه امضاء سمر ويضع العقد قدام يوسف ويوسف ينظر للعقد والحاج سويلم يقول


الحاج سويلم علي اخر الزمن يبقي كذاب. ولا عال.  علي كل حال


ويخرج شيك من جيبة ويضعه امام سمر ويقول


الشيك دة في اخر قسط من اقساط الارض وانا غلطان اني اتعملت مع حرمه في بيع وشرا سلالمو عليكم


وينطلق الرجل الصعيدي وسمر تحاول منعه وهي تقول


استني هنا انت كذاب وانا عارفة مين اللي سلطك تقول كدة


يوسف لسمر. بحدة

سمر مش في مكتبي.  انا ماحبش صوت عالي يطلع من عندي


سمر وهي تمسك الحاج سويلم


دة نصاب وضلالي وانا عارفة. ،،،،،،،


فيقاطعها يوسف ويقول بحدة وهو يضرب بايدة علي سطح المكتب


هو برضو اللي كذاب. 


سمر مصدوما من رد فعل يوسف وتنظر له باستغراب ويوسف يكمل


هو برضو اللي قال لسة فاضل شهر في العدة. وانتي لسة علي ذمة اللي اسمة ياسر هو برضو اللي قابلني وهو عامل نفسه فقير ومنصوب علية وانتي حسابك في البنك معدي ال عشرة مليون.


وتترك سمر الحاج سويلم من هول الصدمة ويخرج الحاج سويلم مسرعا وهي تقول له


أنت مين اللي قال لك الكلام دة


يوسف وهو يخرج من وراء مكتبة وينظر لها في عيونها. ويقول


روحت المحكمه بنفسي وسالت عن تاريخ طلاقك وعرفت الحقيقة انت لسة علي ذمة ياسر وروحت البنك وعرفت رصيد حسابك 


ويمسك ذراعها بمنتهي العنف ويقول


لية ظهرتي في حياتي بالطريقة دي.  كنتي عايزا مني اية تنصبي علية انتي وجوزك. ردي انطقي رد،،،،،،،


ولكن يوسف لم يكمل الجملة وسقط مغمي علية،،،،،،،،،،


خلصت حلقة النهاردة اللي يارب تكون عجبتكم. 

 سلام


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-