رواية حب امتلاك الحلقه الثامنه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده في مدونة أصل للمعلومات والروايات
![]() |
رواية حب امتلاك الحلقه الثامنه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده في مدونة أصل للمعلومات والروايات
وقبل ما نبدأ الحلقة نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد. وعلي بركة الله نبدأ
بسم الله توكلت علي الله. وهو رب العرش العظيم
ويتجة جلال ناحية باب الشقة ويفتح الباب فيجد خلود تقف امامة وتنظر له نظرة مخيفة وتقول
انبسط
جلال وهو مخضوض
لا. لا. انتي فاهمة اية انا لسة بق،،،،،،،،،
خلود
ماتزعلش بقي من اللي هايحصل
جلال
خلود
ولكن خلود تتركة وتنصرف فينظر جلال الي جميلة ويقول
عجبك كدة.
وينزل جري خلف خلود ويترك جميلة لوحدها فتقول وهي مضايقة
كدة يا جلال. ماشي. انا بقي مش محتاجة مساعدة منك وهاعرف ازاي اخلص من الكابوس اللي اسمة خليل . ،،،،،،،،
ومن داخل تاكسي تجلس خلود وجلال يجلس بجانبها وهو يقول
والله كنت بقول لها مش هاينفع نتقابل تاني
رواية حب امتلاك الحلقه الثامنه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده في مدونة أصل للمعلومات والروايات
خلود ببرود
خلاص يا حبيبي مصدقاك. ومش هاقف في طريق سعادتكم لا وكمان هاجوزكم لبعض اية رايك
جلال باستغراب
جواز اية بس. انا بقول لك بنهي العلاقة دي وقولت لها مش عايز اعرفك تاني
خلود بجمود
لا. حرام قصة حبكم تخلص بسرعه كدة
جلال وهو مش مرتاح
خلود انتي ناوية علي اية
خلود
ولا اي حاجة غير اني اشوفك مبسوط وتحت سقف بيت واحد مع اللي بتحبها
جلال
انتي اللي بتقولي كدة. دة انتي كنتي بتاكلي اي واحدة تقرب مني بسنانك. وبتغيري علية جدا
خلود
لا خلاص بقي كبرت علي كدة ولازم اضحي عشان انت تعيش مرتاح
جلال
انا ما ينفعش اتجوز جميلة عشا،،،،،،،
خلود مقاطعة له
عشان متجوزة. واية يعني جوزها يطلقها وتعيش انت معاها ولا انت ماينفعش تكون معاها الا في الحرام
جلال
خلود. انتي ناوية تعرفي جوزها باللي بينا
خلود
هو انا برضو مجنونه اعرف جوزها بعدين يتهور ويقتلك
جلال
اومال انتي ناوية علي اية
خلود
ناوية امشي في فرحك
وتنظر من شباك التاكسي فيخاف جلال. علي بنتة من جنون خلود ولكنة يقول
انا مش هاتجوز عليكي ابدا مهما حصل
خلود وهي تنظر علي الشارع من شباك التاكسي
رواية حب امتلاك الحلقه الثامنه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده في مدونة أصل للمعلومات والروايات
هاتتجوز بمزاجك او غصب عنك ولو قولت لا. هاتتحرم من بنتك
جلال بعصبية
خلود. بنتي لا. انتي فاهمة بنتي لا.
فتضحك خلود ضحكة مخيفة وتظل تنظر علي الطريق، ،،،،
وبعد منتصف الليل واثناء ماكان يوسف نايم بجانب جميلة تنهض جميلة من جنب يوسف وتذهب بشويش علي اطراف اصابعها وتذهب ناحية موبيل يوسف وتمسك الموبيل وتخرج به من الحجرة. وتغلق الباب خلف منها بشويش. وتستغل انها تعرف الرمز وتفتح الموبيل وتبحث وسط الاسماء عن اسم سمر وتجد أسم سمر فتتصل بالرقم وهي تقول لنفسها
يارب ترد
وبالفعل بعد كام رنة ترد سمر وهي تقول
يوسف. اخيرا اتصلت بيا
جميلة
لا. مش يوسف انا جميلة
سمر بحدة
انتي مش كفاية اللي عملتي فيا
جميلة
بقول لك. لو بتتكلمي علي الملعوب اللي حصل فيكي فعايزا اعرفك اني مش انا اللي عملت كدة وبتصل بيكي دلوقتي وعايزا اقابلك بكرة ضروري عشان اعرفك مين وراء اللي حصل لك
سمر
اية ملعوب جديد منك دة.
جميلة
وانا هالعب عليكي لية. انتي خلاص يوسف بعد عنك.
انا بتصل عايزا مصلحتك وعايزاكي تاخدي حقك من اللي ظلمك واللي كان السبب في انة يفرق بينك وبين يوسف
سمر
تقصدي مين
جميلة
قبليني بكرة الساعة 12: الظهر قدام بنك مصر اللي في المعادي اللي اتحط في الفلوس باسمك وهناك هاتعرفي الحقيقة كاملة
وتنهي جميلة المكالمة وتنظر لحجرة نوم عم خليل وتقول
لازم اخلي سمر تخلص عليك وارتاح منك ومن الرعب اللي انت مسببة ليا، ،،،،،،،،،
ومن داخل شقة التجمع تجلس جميلة امام سمر وتقول لها جميلة
صدقيني هو دة الحل الوحيد عشان تاخدي حقك من اللي اسمه خليل دة بعد اللي عملة فيكي
سمر وهي تقف ومرعوبة
انا اقتل لا. طبعا
جميلة
اومال تسيبي حقك يروح هدر دة موظف البنك ماكد لك انه هو اللي حط الفلوس باسمك ورجع ساحبها تاني مستنيه اية عشان تاخدي حقك
ئسمر باستغراب
أنا مش قادرة افهمك انتي اللي بتحرضيني علي اني اقتل عم خليل مع انة عمل ليكي اللي انتي كنتي عايزا تعملي. اية عايزا تفهميني اني مثلا صعبانة عليكي.
جميلة
هو فعلا عمل اللي كان نفسي اعملة لكن ما حصلتش كمان انه يفكر في انه يقتلك
سمر باستغراب اكثر
يقتلني. طيب لية
جميلة
عشان عم خليل مجنون بحب يوسف وقال أنه لو فضل يحبك وحبة ليكي يزيد هايقتل لك عشان يخلص علي الحب اللي جوة قلب يوسف ليكي ولو فضل يوسف يحبك هايقتل يوسف نفسة
سمر
لا. كله الا يوسف.
وتقف سمر فتمسكها جميلة من يدها وتقول
رايحة فين
سمر
هاروح ليوسف واعرفة حقيقة عم خليل
جميلة بمكر
وتفتكري اني ما قولتش ليوسف علي اللي بيفكر في عم خليل
سمر
ولما يوسف عرف عمل اية
جميلة وهي تبكي بمكر وتكذب قائلا
ضربني وهزقني وقال لي مستحيل بابا خليل يعمل كدة.
سمر وهي تطبط علي جميلة
طيب اهدئي. هو بصراحة يوسف معه حق ما يصدقش ان الراجل اللي رباه يكون بالانانية دي
جميلة
مش بقول لك مجنون وجنانه خطر علي يوسف وعليكي وعلية انا كمان
وتبكي جميلة بمكر الشياطين وتقول
انا فعلا ما بحبكيش بس مش لدرجة ان اسيب راجل مجنون يقتلك عشان حاجة مالكيش ذنب فيها. انا بساعدك بس لوجه الله
سمر
طيب والحل
جميلة بنظرة مخيفة
يموت. زي ما هو عايز يموتك
سمر
بس انا ماقدرش اعمل كدة
جميلة
تشوفي واحد يعمل كدة وانا ادفع له كل اللي هو عايزة
سمر
اشوف مين بس
جميلة وهي توسوس لها في ودانها
سمر اتصرفي. لو حياتك مش غالية عليكي. خافي علي يوسف واللي ممكن يحصل بسبب حبه ليكي
فتنظر لها سمر فتكمل جميلة قائلا
احنا هانعمل كدة عشان خاطر يوسف. حبيبك
فتفكر سمر في كلام جميل ولكن وسواس جميلة لا ينقطع وتقول
ماتفكريش كتير انتي بدافعي عن حبك والمجنون اللي زي خليل وجودة خطر علينا احنا الثلاثة. خلصينا من خليل ووعد مني يوسف يكون ملكك واخرج انا من حياتكم واعيش بقي حياتي زي ما انا عايزا
فتنظر لها سمر وتفكر فيما يقال، ،،،،،،،،،،
وبعدها بساعتين ومن امام قصر يوسف يقف جلال متخفي في انتظار جميلة وبالفعل تاتي جميلة في سيارتها فيقف جلال امامها ويقول
أقفي
فتفزع جميلة وتضرب فرامل مسرعا وتنظر لجلال وتقول بعصبية
انت مجنون. تيجي لغاية هنا افرض يوسف شافك
فيركب جلال السيارة مسرعا ويقول
اطلعي بينا بعيد عن هنا عشان عايزك ضروري
جميلة
انزل من العربية بلاش توديني في داه،،،،،،،،،
فيصرخ فيها جلال ويقول
اطلعي بسرعة
فتفزع جميلة وتتحرك بالعربية مسرعا بعيد عن القصر، ،،،،،،
ومن مكان خالي من البشر تقريبا تقف سيارة جميلة وتنظر جميلة لجلال وتقول بعصبية
يعني اية ابني اتخطف.
جلال
مش ابنك وبس دي كمان بنتي. خلود عاملتها وبعتت ليا رسالة بتقولي خلال 48 ساعة لو مطلقطيش من يوسف هاتقتل ابنك وبنتي.
جميلة بخضة
انت بتقول اية. ابني ملهرش ذنب
جلال
قولت لك خلود دي مجنونة. وتقدر تعمل اي حاجة
جميلة
ولية عايزاني اطلق من يوسف
جلال
عشان انا وانتي نتجوز
جميلة باستغراب اكتر واكتر
اية. انا اتجوزك انت طيب لية
جلال بعصبية
ماعرفش ماعرفش. هو دة طلبها عشان عيالنا ترجع
جميلة
اية الطلب الغريب دة. مراتك دي ناوية علي اية من وراء الجوازة دي
جلال
دة اللي هاموت واعرفة هي عايزا اية بالظبط وبتعمل لية كدة
جميلة
وانا مستحيل انولها اللي في بالها.
وتخرج الموبيل الخاص بها فيقول لها جلال وهو ياخذ منها الموبيل
هاتعملي اية
جميلة
هاكلم بابا. يكلم وزير الدخلية يقلبو الدنيا علي مراتك ويرجعو ابني
جلال
لو حد عرف بالكلام دة. ابنك وبنتي هايموته.
جميلة
يعني اية.
جلال
لازم ننفذ كلام خلود عشان عيالنا يرجعوا بالسلامة
فتغضب جميلة بشدة وتنظر لجلال، ،،،،،،،،،،،
اية اللي جاي. وخلود عايزه تجوزهم لية.
عايزين تعرفوا بكرة نتقابل ونكمل الحكاية باذن الله
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الحلقه الرابعه والخامسه والسادسه من هنا
❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺